La definició d’aquest projecte es formula a partir de la reflexió al voltant de dos conceptes essencials: d'una banda, analitzar què significa una escola bressol i quina importància té per a un nen petit com a lloc de socialització en un àmbit diferent del de casa seva; d’altra banda, analitzar la tipologia més adient per a l’edifici, tenint en compte aquest primer factor i l’emplaçament on se situarà l’escola.
Es planteja una edificació exempta on el programa es desenvolupa totalment en la planta baixa, com un joc de volums arquitectònics disposats aparentment a l’atzar sobre un taulell de joc, com a metàfora del propi significat de l’edifici. La posició dels mòduls cúbics, que contenen les aules d’una forma aparentment aleatòria, com si estiguessin disseminades pel terreny, genera l’aparició d’espais interiors que, en trobar-se comunicats amb l’exterior per ambdós costats, possibiliten emprar-los com un gran pati cobert (adient per a ocasions concretes, per exemple, en dies de pluja) de forma complementària al pati obert.
Els cubs que contenen les aules han estat pensats i dimensionats amb cura perquè s’hi facin jocs i activitats que estimulin el desenvolupament cognitiu i sensorial, la socioafectivitat, així com la imaginació i el llenguatge. Aquests cubs mantenen una estreta relació entre l’espai exterior i l’espai central interior, que acull la sala de psicomotricitat i la sala de descans dels professors. Ambdós espais, que s’individualitzen entre si mitjançant cortines de separació i canvis en els materials del paviment, poden integrar-se en l’espai central quan calgui.
Els mòduls d’administració i serveis (cuina, magatzem, bugaderia, sanitaris…) es troben propers a l’àrea d’accés.
L’objectiu és aconseguir que els nens i les nenes no es trobin tancats en un espai, sinó equilibrar la prioritat d’oferir uns espais que siguin oberts i simultàniament segurs.
S’aprofita la presència d’un jardí urbà contigu per situar l’accés a l’escola bressol, d’aquesta manera es facilita que els més petits utilitzin els jocs infantils i, alhora, l’espai es converteix en una mena de gran sala d’espera i un lloc per fomentar les relacions tant entre els nens com entre els adults que els acompanyen.
El projecte es defineix pels alts nivells de sostenibilitat que tenen els seus materials i per la capacitat dels seus sistemes constructius que milloren el comportament energètic de l’edifici, com ara la construcció d’una façana ventilada de cautxú reciclat o el fet d’aprofitar i potenciar els sistemes de ventilacions creuades, així com la instal•lació de col•lectors d’aigua que permeten reduir a un 30% el consum de calefacció gràcies al terra radiant.