Aquest triple pavelló poliesportiu, amb certificació LEED Gold, és el resultat d'un concurs promogut per l'Ajuntament de Barcelona i realitzat en col·laboració amb BB arquitectes i Gustau Gili.
La gran volumetria que l'extens programa funcional genera, en relació a la reduïda magnitud del solar i la densitat d'edificació pròxima, planteja deixar sota terra una part important del complex poliesportiu assegurant, a través de mecanismes de secció, la bona il·luminació i ventilació natural així com el còmode accés i evacuació a les parts inferiors.
Amb aquesta solució, a part de reduir l'impacte visual considerablement i obtenir guanys energètics importants gràcies a la disminució de les seves superfícies exposades, permet obtenir un guany en l'espai públic urbà. A més en desplaçar l'edificació respecte l'alineació del vial, es garanteix una plaça lliure que resol l'accés així com la complicada trama urbana en aquest punt. Es genera un espai lliure públic que actua com foyer urbà del complex i millora notablement la integració de l'edifici en el seu entorn pròxim, traslladant l'exterior de la plaça a l'interior de la graderia sobre la pista principal, fent desaparèixer la sensació subterrània d'aquesta.
El sistema constructiu proposat neix de la recuperació de la memòria de tradicions constructives locals basades en la ceràmica de principis del segle XX. Enllacem perquè una tradició artesanal amb una actitud post-industrial proposant uns sistemes basats en la ceràmica industrialitzada. El resultat és un edifici pensat per a la seva utilització, on els materials es mostren tal com són, aportant per sí mateixos qualitats sensorials. Aquests mateixos materials es van repetint a tots els espais del complex, el que genera la sensació de conjunt, tot i que cadascun d'ells es pugui interpretar de manera individual; ceràmica, fusta, formigó... són els materials sobre els quals l'edifici es reconeix. En la pell de l'edifici, la ceràmica s'adapta a les diferents necessitats i orientacions de les façanes. En totes elles, s'alternen buits i plens, parts opaques i translúcides o transparents de diferents maneres. Les parts opaques vibren amb la utilització de diferents textures i colors de ceràmica de manera que es descompon el conjunt, alhora que es controla la llum natural que banya l'edifici en el seu interior.
Finalment, es proposa una coberta única per a la edificació sobre rasant, formada per unes subtils voltes invertides que es manifesten en façana i que enllaçant, de manera no directa amb l’ordre i la presència de les voltes de les cobertes veïnes de l’edifici de la Llotja, como un altre mecanisme d’integració y el reconeixement de la força i singularitat del barri.