El complex d'equipaments Vil·la Urània , dissenyat per l'equip d'arquitectes SUMO i Yolanda Olmo , inclou la rehabilitació de l'emblemàtica vila i la recuperació del seu jardí com a espai públic pel barri, així com la construcció d'un nou edifici que albergarà diversos equipaments dirigits a usuaris de diverses franges d'edat.
El disseny de l' edifici ha tingut especialment en compte el comportament tèrmic del mateix, mitjançant el disseny d'un espai de circulació que actua com a espai entremig entre l'exterior i els espais interiors i una façana verda ventilada. A nivell d'instal·lacions destaquen els sistemes que completen aquest concepte bioclimàtic de l'espai entremig.
A nivell tèrmic es disposa d'una producció mitjançant geotèrmia recolzada amb aerotèrmia i tractament individual d'espais mitjançant bigues fredes, que s'adeqüen a la demanda de confort d'aquest tipus d'espais amb necessitat de resposta ràpida i baixa inèrcia tèrmica. S'han implantat a més sistemes de control de la qualitat de l'aire, mitjançant la mesura dels nivells de CO de manera que l'aportació d'aire exterior s'adequa en cada moment a l'ocupació real permetent importants estalvis en ajustar els cabals d'aire a tractar a la demanda real de cada moment.
De manera similar a l'espai entremig també es realitzen mesuraments de CO i temperatura, en funció de les quals es regula l'obertura o tancament d'elements de façana que permeten l'aprofitament màxim de les característiques de l'aire exterior.
Com a part de l'estratègia de reducció de demanda, s'ha previst un sistema de recollida i tractament d'aigües pluvials de cobertes per al seu posterior ús com a aigua de reg de la façana verda, i amb possibilitat de connexió per al reg del jardí públic.